1. "Асоціативний кущ" - на дошці малюється сонечко: коло з необхідною кількістю промінців. У середині вчитель записує аналізоване поняття, після чого учні добирають і записують на кінцях промінців характеристики цього поняття.
2. "Гронування" - обирається ключове поняття, термін. До нього добираються слова за певними зв'язками чи асоціаціями.
3. "Запитай у автора" - учні складають перелік запитань до автора за прочитаним твором, а потім стараються віднайти на них відповіді.
4. "ЗХД" ("Знаю - хочу дізнатися - дізнався") - для втілення цього прийому складається таблиця, яка містить три відповідні стовпчики. Перші два стовпчики ("Знаю" і "Хочу дізнатися") учні заповнюють на початку уроку (етапи актуалізації та мотивації), останній - вкінці на етапі рефлексії.
5. "Діаграма Ейлера-Вена" - цей навчальний метод учить порівнювати - проблеми твору, біографії письменників, літературних героїв тощо. Для його втілення на дошці креслимо два кола, які б перетиналися, утворюючи спільну середину. У перше і друге кола записуємо ту інформацію, яка є різною для аналізованих понять, у середину записуємо все, що є для них обох спільним.
6. "Кубування" - метод навчання, суть якого полягає у 6 різнотипних запитаннях із теми, які б різносторонньо розкривали її сутність:
1) Опиши це.
2) Порівняй це.
3) Добери асоціації.
4) Проаналізуй це.
5) Як це використати.
6) Які це має "плюси" та "мінуси".
6. "Кубування" - метод навчання, суть якого полягає у 6 різнотипних запитаннях із теми, які б різносторонньо розкривали її сутність:
1) Опиши це.
2) Порівняй це.
3) Добери асоціації.
4) Проаналізуй це.
5) Як це використати.
6) Які це має "плюси" та "мінуси".
7. Методика взаємних запитань - учень готує запитання з певної теми, які потім ставить до всього класу, або конкретному учневі.
8. "Мікрофон" - відповідь-узагальнення (обмежена часом) усіх пристуніх у класі. Висловлються лише той, хто тримає в руках "мікрофон" (можна використати будь-яку інші річ).
8. "Мікрофон" - відповідь-узагальнення (обмежена часом) усіх пристуніх у класі. Висловлються лише той, хто тримає в руках "мікрофон" (можна використати будь-яку інші річ).
9. "Мозковий штурм" - метод опитування, за якого всі відповіді учнів є прийнятними.
10. "Незакінчене речення" - учні по черзі продовжують сказане вчителем речення. Зокрема, такий метод використовується на етапі евокації, щоб прокоментувати епіграф або цитату, чи рефлексії - з метою узагальнення інформації.
11. "Прес" - сприяє чіткому та логічному формулюванню думок, що особливо необхідно для підготовки до ЗНО. Відповідь учнів будується за схемою:
1) Власна позиція: "Я вважаю, що...", "На мою думку..."
2) Аргументація: "тому, що...". "..., бо..."
3) Приклад: "Наприклад..."
4) Висновки: "Таким чином...", "Отже..."
12. "Сенкан" - п'ятрядковий неримований вірш, що має таку схему:
- 1 рядок: 1 слово-тема (іменник).
- 2 рядок: 2 прикметники (ознака).
- 3 рядок: 3 дієслова (пов'язана з темою активність).
- 4 рядок: фраза з 4 слів (розуміння теми, ставлення до неї).
- 5 рядок: слово-висновок (іменник, синонім або висновок до теми).
10. "Незакінчене речення" - учні по черзі продовжують сказане вчителем речення. Зокрема, такий метод використовується на етапі евокації, щоб прокоментувати епіграф або цитату, чи рефлексії - з метою узагальнення інформації.
11. "Прес" - сприяє чіткому та логічному формулюванню думок, що особливо необхідно для підготовки до ЗНО. Відповідь учнів будується за схемою:
1) Власна позиція: "Я вважаю, що...", "На мою думку..."
2) Аргументація: "тому, що...". "..., бо..."
3) Приклад: "Наприклад..."
4) Висновки: "Таким чином...", "Отже..."
12. "Сенкан" - п'ятрядковий неримований вірш, що має таку схему:
- 1 рядок: 1 слово-тема (іменник).
- 2 рядок: 2 прикметники (ознака).
- 3 рядок: 3 дієслова (пов'язана з темою активність).
- 4 рядок: фраза з 4 слів (розуміння теми, ставлення до неї).
- 5 рядок: слово-висновок (іменник, синонім або висновок до теми).
Немає коментарів:
Дописати коментар